Prisa utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la teva experiència de navegació i per fer tasques d’anàlisi. Pel fet de continuar amb la navegació, entenem que acceptes la nostra política de cookies.

A Santillana volem respondre a totes les teves preguntes.

Et volem donar suport amb el contingut especialitzat que t’ajuda a seguir avançant en el dia a dia a l’aula, sigui quina sigui la teva metodologia docent.

Hem creat una enquesta per orientar el contingut del Programa d’Educadors els pròxims mesos.

Comencem!

Les noves tecnologies a l’aula
1.1 Quina importància dones a l’ús de la tecnologia a l’aula? Tria l’opció amb la qual t’identifiquis més.
És l’element més important en una aula avui dia, i m’interesso per innovar constantment
És un bon complement. Permet millorar els processos d’ensenyament-aprenentatge i és clau per a la motivació dels meus alumnes
És un element totalment secundari, molt per darrere dels aspectes pedagògics i metodològics
Només són eines
No hi ha tecnologia a la meva aula
1.2 Quins materials digitals fas servir en el dia a dia a l’aula?
Pissarra digital
Ordinador / Portàtil
Tauleta tàctil
Plataforma educativa (Aula Virtual o d’altres)
No hi ha tecnologia a la meva aula
1.3 Quins són els principals problemes amb què et trobes en el dia a dia amb la tecnologia?
No disposo de dispositius aptes
No tinc recursos digitals addicionals al llibre de text
No sé com complementar les explicacions amb recursos digitals
Els meus alumnes creuen que les noves tecnologies són un joc i dispersen l’atenció
No em sento capacitat per fer servir aquesta mena de recursos
Habilitats i competències
2.1 Com entens les tecnologies en l’aprenentatge per competències?
Són eines clau per adquirir noves habilitats i competències
Són generadors de capacitats
Suposen una de les competències bàsiques
Les tecnologies són un mitjà d’aprenentatge, no una finalitat
Totes les anteriors
2.2 Què et sembla fer servir la tecnologia per fomentar la creativitat dels alumnes?
La tecnologia fomenta enormement la creativitat, per mitjà de la interacció i la curiositat
Afavoreix l’emprenedoria i el pensament crític
Combat l’avorriment a l’aula i inspira els alumnes
La tecnologia aclapara els meus alumnes amb massa informació, no potencia la seva creativitat
La tecnologia només és un suport de matèries relacionades amb la ciència i les matemàtiques
Mecanismes d’aprenentatge
3.1 Creus que les noves tecnologies ajuden en la relació alumne-professor?
Són un gran aliat per motivar els alumnes a aprendre en mitjans afins als seus interessos, aprenen més i millor
Generen un vincle de comunicació constant i directa amb els alumnes
Els dispositius electrònics fan les meves classes més divertides i dinàmiques
Perjudiquen la memòria, tenen accés a tota la informació en qualsevol moment i renuncien a aprendre
La tecnologia a l’aula dispersa l’atenció dels alumnes
3.2 Quant saps de la neurodidàctica?
El dia de demà permetrà optimitzar el procés d’ensenyament a partir del desenvolupament del cervell
La faig servir per triar els continguts i les tècniques que utilitzo a l’aula
Crec en l’aprenentatge emocional però no disposo dels coneixements suficients per posar-lo en marxa
No en sé res i m’agradaria aprendre’n
No ho conec ni m’interessa
I ara... parla’ns una mica de tu i dels teus interessos
4.1 En quin nivell educatiu i matèria imparteixes les classes? Pots triar-ne mes d’un (Pregunta oberta)
4.2 En quina comunitat autònoma?
Catalunya
Balears
4.3 I el teu tipus de centre?
Públic
Privat
Concertat
4.4 Dels temes següents, sobre quins t’agradaria saber-ne més? Pots triar-ne tants com vulguis
Alfabetització digital
L’avaluació en entorns digitals
El Big Data en educació
Realitat virtual
Realitat augmentada
Programació i robòtica.
El vídeo amb finalitats educatives
Noves metodologies
Com treure partit de la pissarra digital
Entorns virtuals d’aprenentatge - EVA (Plataformes)
Llibres de text digitals
Eines col·laboratives
Equipament digital d’aula

Gràcies per la teva participació!

Treballarem en nous continguts per cobrir les teves necessitats i interessos formatius

Tornar